قصص واقعية

تزوجت سلفي

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .
­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

انتِ اتجننتي عايزاني اتجوز اخو جوزي..
*يا بنتي جوزك خلاص مات وبعدين انتِ عارفه جدك مستحيل يخليكِ كده من غير ما يكون ليكِ راجل
بس انا من حقي اختار اني اكمل حياتي ولا لا.. انا مش صغيره..
*يا رحيق افهمي بقا جدك قرار انك تتجوزي سلفك.. و الفرح كمان اسبوع..
رحيق بعصبيه..يعني اي يعني اخد القرار..حتي مش مخليني احزن علي جوزي..عارفه ان ادهم مات بس انا لسه بحبه مقدرش
يا ورد مقدرش انسا بالسهوله دي و اتجوز تاني..
ورد بهدوء..عارفه يا حبيبتي والله ومقدره حبك لـ ادهم بس انتِ عارفه جدك وهو خلاص قرار و هتتجوزي قاسم..
رحيق..كمان هتجوز قاسم اكتر شخص بكرهو في المجره كلها..ورد..بس اخويا طيب وهيحبك..
رحيق بنرفزه..اخرجي بره يا ورد..قال احبه قال..خرجت ورد و ثابت رحيق..
رحيق بدموع.. يعني اي اتجوز تاني انا بحب ادهم و لحد اخر يوم في عمري هفضل احبه.. قربت من صورته..
سبتني لييه يا ادهم سبتني لمين انا اتبهدلت من بعدك.. حتي مش عارفه احزن عليك ولا علي بُعدك عني..
عارف اني حامل في الشهر التاني.. عرفت اني حامل يوم ما انت موت.. كنت جايه وفرحانه وهقولك بليل يومها.

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

بس انت سبقتني و روحت لعند الا احسن مني.. ربنا يرحمك يا ادهم.. بس انت وحشتني اوووي..
حضنت الصوره وهي الدموع علي خدها الوردي..********
انت بتقول اي يا جدي عايزني اتجوز مرات اخوياا..
الجد منصور..اسمع الكلام يا ولدي هتتجوز رحيق ورجلك فوق رقبتك..
قاسم..اي يا جدي الا بتقوله ده وبعدين رحيق انا مش بطيقها اصلا..
منصور..احترم نفسك يا قاسم والا بتتكلم عنها دي تبقا مرات اخوك..و انت مينفعش تقعد في البيت ده و مرات اخوك موجوده..
قاسم..يا جدي بس..منصور..خلص الكلام اعمل حسابك كتب الكتاب الاسبوع الجاي..
منصور مشي و قاسم كسر كل حاجه قدامه..
يعني مفيش غير دي الا اتجوزها يا جدي ماشي إما وريتك يا رحيق..مشي وطلع عند رحيق..
فتح الباب مره واحده وقال بعصبيه…انتِ ازاي توفقي اني اتجوزك..
رحيق بزعيق. انت حيوان ازاي تدخل عليا الاوضه بالشكل ده
قاسم..مترديش السؤال بسؤال..اخلصي قولي..
رحيق..اخرج بره يا قاسم انا مش طايقه اشوف وشك اصلا..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ .

قاسم قرب منها جامد..انا هعرفك مين قاسم السيوفي..رحيق..حصلنا الرعب يا اخويا..
هو خرج و هي رزعت الباب في وشه.******ورد…يا رحيق رحيق انزلي كلمي جدي..
رحيق فتحت الباب..متعرفيش عايز اي..ورد..لااا..رحيق..طب اخوكِ الزفت ده تحت..
جهه صوت من وراها..الزفت لسه منزلش..وياريت تنزلي بسرعه عشان جدك عايزنا سوا..
رحيق بضيق..عيل مستفز..
ورد فضلت تضحك عليهم هما الاتنين..و قالت..دي شكله قصه حب ولا اي دا احنا هنشوف العجب في القصه دي…
*********تعالي يا رحيق يا بنتي..رحيق..حاضر يا جدي..جلست بجوار جدها..وهي بتبص لـ قاسم بغيظ..
الجد..هي يا ولاد قررتو اي..الاتنين في صوت واحد..لااااااااامنصور..تمام اوووي..اتفضل يا سيادة الشيخ..
الاتنين بصوا لبعض بصدمه.. المأذون؟؟! يتبع رايكم يهمني

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

اسكريبت2 #تزوجت_سلفي الجد..هي يا ولاد قررتو اي.. الاتنين في صوت واحد..لااااااااا
منصور..تمام اوووي..اتفضل يا سيادة الشيخ..الاتنين بصوا لبعض بصدمه.. المأذون؟؟!
منصور..اه المأذون وهتتجوزه دلوقتي..رحيق..بس يا جدي انا مينفعش اتجوز دلوقتي خالص..
منصور..عايز اطمن عليكِ قبل ما اموت يا بنتي..رحيق..يا جدي افهمني انااا..اناااا حامل يا جدي من شهرين..
قاسم..نعممم يا اختي..رحيق..اي بقول اني حامل..منصور بعصبيه..انتِ ازاي تخبي حاجه زاي دي كان ممكن اعمل خطيئة دلوقتي..
رحيق خافت من نبرة صوته..يا جدي منا كنت في اي ولا اي انا كنت خايفه من لما أدهم مات وكملت بدموع..
بُعده عني خوفني حاسه بروحه حوليها..كل حاجه كنا بنعملها مع بعض اليوم الا عرفت فيه اني حامل أدهم مات
وسبني يا جدي..مات وانا مش عايزه اتجوز تاني من بعده يا جدي انا عايزه اعيش علي ذكراه و بس..و سبتهم وجريت وهي منهاره..
جدها كان هيروح وراها بس قاسم وقفه..بعد اذنك يا جدي انا هشوفها..منصور..روح يا ابني..*********
رحيق في غرفته وهي الدموع علي خدها الوردي..بتفتكر كل لحظه مع أدهم..فلاش باااااك..
رحيق..أدهم..يا أدهم..اصحا بقااا..يوووه انت جايبني هنا عشان ننام وبس..
ادهم صحي من النوم و رحيق لسه هتقوم..شده لي..صباح الخير يا قمر..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

رحيق بتمثل الزعل..اوعاا كده انا زعلانه منك..أدهم بحب..و اميرتي زعلانه مني ليه..
رحيق..عشان مش راضى تصحاا عايزه اخرج يا أدهم احنا في شهر العسل..مش شهر بصل هو عشان نقعد في الاوضه..
أدهم..هو انا دوست علي الزرار ولا اي..يا حبيبتي انتِ عارفه اني اكتر حاجه بحبها النوم.. النوم وبس
رحيق بزعل..اكتر مني يعني..أدهم..يا خلاثي علي الا زعلان الصبح كده..بس حبيتي قمر وهي زعلانه بردو…
عارفه يا رحيق نفسي في بنوته تكون شبهك كده..رحيق..انت بتثبتني يعني..بس لا مش هثبت تاني أبداً أبداً..
أدهم قرب منها وباسها في خدها..طب وكده اثبتي..رحيق بكسوف..انت غدار علي فكره اوعاا بقاا..
أدهم شده لحضنه..بحبك يا رحيقي بحبببببك…بااااااك..فاقت من شوردها علي صوت الباب..سبوني لوحدي شويه بقاا..
قاسم..رحيق افتحي عايز اتكلم معاكِ رحيق بدموع..سبني يا قاسم انا عايزه افضل لوحدي شويه..
قاسم..عشان خاطر الطفل الا في بطنك افتحي يالاه..
رحيق مسحت دموعها وفتحت الباب..عايز اي يا قاسم..انا خلاص نهيت كل حاجه..عايز اي تاني..
قاسم..ممكن تقعدي و نتكلم بهدوء..رحيق..تمام..قعدت عايز اي بقا..
قاسم..بُصي يا رحيق انا مش طايقك و لا عايز ابص في وشك اصلا..
رحيق بعصبيه..غور من وشي يا قاسم كتك القرف..قال و جاي ينسيني حزني..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

قاسم بضحك..ايووووا كده هو ده الا انا عاوزه رحيق ام لسان طويل..قام وقف وقال..وعد مني اني اهتم ببنك و بيكي لحد ما تولدي..
رحيق..شكرا مش عايزه ابص في وشك عشان ابني ميطلعش شبهك..
قاسم..يا اختي انتِ تعرفي تجبي زايي دا واد قمر وكل البنات هتموت عليا وبعدين بيقولو لو الوحده حامل وبتكرهه حد بتجيب شبهه..حبيني بقاا عشان الواد ميطلعش شبهي..رحيق..يا اخي اخرج براا انا مش طايقك اصلا..وبعدين فكرت كده وقالت… ابن عمي الغالي..
قاسم..اطلعي بالمصلحه الا عايزها…رحيق..عيب عليك يا جدع هكون عاوزه منك اي يعني..قاسم..انجزي عايزه اي..
رحيق..هو مش انا الا عايزه..ابن اخوك هو الا عايز..قاسم بغمزه..و ابن اخويا عايز اي..رحيق..عايز مانجا يا سطااا..
قاسم..مش بقولك بتاعت مصلحتك وبعدين احنا مش في موسم المانجه اجبهلك منين دي..
رحيق..معرفش بقا اتصرف..قاسم..صبرني ياارب..رحيق بضحك علي شكله..جدع ياولاه..إما وريتك النجوم في عز الضهر..********
ورد..طب هنعمل اي دلوقتي يا جدو.منصور..كل خير يا حبيبتي..ورد..ايوه يعني هتعمل اي..
منصور..هقربهم من بعض خلال الفتره دي لحد ما رحيق تولد يكون قاسم حبها..
ورد..تفتكر هيحبوا بعض يا جدو دول كل شويه يتخانقو مع بعض وعاملين زاي القط والفار..
منصور..يا بت ركزي كده معايا..المشاكل دي هي الا هتظهر الحب الا بينهم..و احنا لازم نقربهم من بعض..
ورد..دماغك دي فيها اي يا جدو يا جامد..منصور بضحك..يا بت احترمي سني..ورد..عارف يا جدو..لو انت شاب صغير دلوقتي كنت اتجوزتك..

­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­ ­

منصور..منا لسه شباب اهو..المهم هعمل الا هقولك عليه..ورد قربت منه بصوت واطي..قول سرك في بير..
منصور..هتعملي……………..فهمتي..ورد..جايب الدماغ دي منين يا جدو..منصور..مش هقولك ويلاا بقا وريني همتك..
**********فوزيه الشغاله…منصوره بيه يا منصور بيه..منصور..اي بت في اي..فوزيه..في واحد برا بيقول عايز حضرتك انت وقاسم بيه..
منصور..طيب جاي اهو..خرج قاسم وجدوه..منصور..اهلاً و سهلاً..اتفضلو..الشاب..ازايك يا عمي انا احمد..جاي طالب ايد المدام رحيق….
قاسم بعصبيه..نعمممممم يا روح امك…يتبع..

مقالات ذات صلة

اترك تعليقاً

لن يتم نشر عنوان بريدك الإلكتروني. الحقول الإلزامية مشار إليها بـ *

زر الذهاب إلى الأعلى
إغلاق